Aller au contenu

Messages recommandés

Posté(e)

Bonjour JRB

Pouvez-vous s'il vous plaît me corriger mes réponses ? Merci

Read the three song lyric verses. Associate each lyric with one or more of these concepts :

pride

struggle

black culture

hope

love

poverty.

Explain your choice.

I feel that "..." is the best concept that best descrides ... because...

image.png.6c1dd34364e34e523821da7f107d783d.png

image.png.66e10c576bf5a2110a226ee16a5ddade.png

image.png.f7e55c13d8eba4929d516d6639c6e27c.png

1) I feel that " struggle" is the  concept that best descrides  Kendrick Lamar's song  lyric verse because it's about a single person who struggles with his four children.

2)  I feel that " hope"  is the concept that best descrides Nina Simone ''s song  lyric verse because it's about young people who are gilted and have an encouraging career.

3)   I feel that " love"  is the  concept that best descrides Robert Johnson ''s song  lyric verse because the singer says he has  pains in his heart.

Thank you

• E-Bahut
Posté(e)

Bonjour Maël,

1) I feel that " struggle" is the  concept that best descrides  Kendrick Lamar's song  lyric verse because it's about a single person who struggles with his her four children. Serais-tu distrait à ce point ? <<>> "cause papa they don't know"

2)  I feel that " hope"  is the concept that best descrides Nina Simone 's song  lyric verse because it's about young people who are gilted and can have an encouraging future/career. L'esprit d'entreprise, c'est typiquement américain, non ?

3)   I feel that " love"  is the  concept that best descrides Robert Johnson 's song  lyric verse because the singer says he has  pains in his heart. Si "une allée pleine de cailloux, des chemins aussi sombres que la nuit, des douleurs dans le coeur qui m'ont coupé l'appétit" évoquent l'amour pour toi, moi je veux bien mais dans ce cas tu gagnerais sans doute à préciser qu'il était chanteur de blues.