sabina Posté(e) le 11 octobre 2008 Signaler Posté(e) le 11 octobre 2008 Hello everybody J'ai un dialogue à faire entre la récéptionniste d'un hotel et un client. Les personnages sont au téléphone. Pourriez vous corriger mes fautes . J'espère ne pas en avoir trop fait quand même. Merci de votre aide. Le professeur nous a dit de faire attention sur: - le vocabulaire employé - les temps - la formation des question - la cohérense des idées exprimées dans le texte. -Welcome to "Le martinez". Can I help you? - Good morning, Thanks. I would like to reserve a hotel room if it's possible. - Sure. When do you want come here? - I'll comme during Cannes's festivals with my wife and my teenager. - Okay, you have be right to phone now. It's hardf to find a room in Cannes when there is so many people. - Yes, besides I live in Lyon . - There is a nonstop to nice... -Perfect! - So, I guess you want two rooms , aren't you? - Yeah, for Kelly a executive rooms and for my wife and me a Prestige rooms...Is there always a mini-bar? - Well...I'm looking that. Yes, it's all goog. How many times do you want stay there? - Four nights. I'm jury for the festival... - It's okay. Thank you - Thanks. Good bye Voilà, je sais pas si il faudrait compléter ou quoi . Si vous avez des conseils pour que mon dialogue soit parfait ce serait également super. Thanks
E-Bahut Jean B Posté(e) le 11 octobre 2008 E-Bahut Signaler Posté(e) le 11 octobre 2008 Bonsoir, -Welcome to the hotel "Le Martinez". Can I help you? - Good morning, yes thanks. I would like to reserve a room if it's possible. - Sure. When would you like to come? - I'll be coming for the Cannes film festival with my wife and my teenager daughter. - Okay, you were right to call now. It's hard to find a room in Cannes when there are so many people. - Yes, I agree. Besides I live in Lyon. - There is a through train to Nice... - Perfect! - So, I guess you want two rooms, don't you? - Yeah, for Kelly an executive room and for my wife and me a Prestige room...Is there still a mini-bar? - Well...Hold on a minute please, I'll check that. Yes, there's one. How long do you wish to stay? - Four nights. I'm a member of the jury for the festival... - It's okay. Thank you. - Thank you. Good bye. * Il manque des données importantes. - pour quelle date le client souhaite-t-il réserver ? (Le nombre des nuitées ne suffit pas si la date n'est pas précisée.) - le nom et l'adresse du client ? - doit-il ou non confirmer sa réservation ? Doit-il ou non envoyer des arrhes ? - récapitulation par le réceptionniste des données retenues : dates d'arrivée et de départ, nombre et type de chambres, souhaits particuliers, etc. Alors complète ton dialogue et fais en sorte qu'il soit crédible. PS Si tu n'as jamais fait ce type d'exercice ni retenu de chambre d'hôtel de ta vie, renseigne-toi. Ce n'est pas si difficile.
sabina Posté(e) le 11 octobre 2008 Auteur Signaler Posté(e) le 11 octobre 2008 JRB a dit : Bonsoir, -Welcome to the hotel "Le Martinez". Can I help you? - Good morning, yes thanks. I would like to reserve a room if it's possible. - Sure. When would you like to come? - I'll be coming for the Cannes film festival with my wife and my teenager daughter. - Okay, you were right to call now. It's hard to find a room in Cannes when there are so many people. - Yes, I agree. Besides I live in Lyon. - There is a through train to Nice... - Perfect! - So, I guess you want two rooms, don't you? - Yeah, for Kelly an executive room and for my wife and me a Prestige room...Is there still a mini-bar? - Well...Hold on a minute please, I'll check that. Yes, there's one. How long do you wish to stay? - Four nights. I'm a member of the jury for the festival... - It's okay. Thank you. - Thank you. Good bye. * Il manque des données importantes. - pour quelle date le client souhaite-t-il réserver ? (Le nombre des nuitées ne suffit pas si la date n'est pas précisée.) - le nom et l'adresse du client ? - doit-il ou non confirmer sa réservation ? Doit-il ou non envoyer des arrhes ? - récapitulation par le réceptionniste des données retenues : dates d'arrivée et de départ, nombre et type de chambres, souhaits particuliers, etc. Alors complète ton dialogue et fais en sorte qu'il soit crédible. PS Si tu n'as jamais fait ce type d'exercice ni retenu de chambre d'hôtel de ta vie, renseigne-toi. Ce n'est pas si difficile.
E-Bahut Jean B Posté(e) le 12 octobre 2008 E-Bahut Signaler Posté(e) le 12 octobre 2008 Welcome to the hotel "Le Martinez". Can I help you? - Good morning, yes thanks. My name is Joe Marks and I would like to reserve a room if it's possible. - Sure. When would you like to come? - I'll be coming for the Cannes film festival with my wife and my teenager daughter. So to 16 may at 21 may. - Okay, you were right to call now. It's hard to find a room in Cannes when there are so many people. - Yes, I agree. Besides I live in Lyon. Exactly in the cours ( je ne trouve pas le mot en anglais) Francklin Roosevelt - There is a through train to Nice... - Perfect! - So, I guess you want two rooms, don't you? - Yeah, for Kelly an executive room and for my wife and me a Prestige room...Is there still a mini-bar? - Well...Hold on a minute please, I'll check that. Yes, there's one. How long do you wish to stay? - Five nights. I'm a member of the jury for the festival... - It's all right. Could you please confirm two weeks before you come? Let me sum up. You have reserved two rooms for five nights from May16 to 21. A prestige room with mini-bar for the parents and an executive room for Kelly. - Okay, that's right. Thank you. - Thank you Mr Marks for reserving in our hotel. Good Bye. NB Pour répondre sans joindre le message précédent, ce qui est la plupart du temps inutile, cliquer sur le bouton REPONDRE situé 3 lignes plus bas à droite entre FLASH et NOUVEAU.
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.