mafinda Posté(e) le 4 mai 2003 Signaler Posté(e) le 4 mai 2003 Aider moi sur cette exercice svp c’est pour lundi ! ! ! ! A) Dans le texte ci-dessous, soulignez les verbes au prétérit puis classez-les dans le tableau selon leur valeur. I met her during the holidays and I fell in love with her.I gave her my address but she never Wrote to me. I’d be so happy if received a letter from her !If she loved me she would write to me. Would she even remember me if I phoned her ? Passé :roll: Situation hypothérique / imaginaire On remarque que le prétérit associé à if n’a pas de valeur temporelle.Il renvoie à une situation qui n’existe pas dans la réalité.I Exemple : If she loved me …. Implique l’idée : She doesn’t love me If she wrote to me ….. Implique l’idée : I haven’t got any letters from her Qu’impliquent donc les énoncées suivant ? If the loch Ness monster existed…=……………………………………………. If I lived in a palace…=………………………………….. B)A partir des situations réelles décrites, compléz les phrases évoquant une situation imaginaire. 1) They don’t speak English. They don’t understand you If they ………..English, they…………… understand you. 2) You are tired because you go to bed too late. If you……… ………… to bed so late you………………. Be so tired. 3) He drinks a lot of sweet drinks. He doesn’t lose weight. If ……… ……… ……… so many sweet drinks, he ……….lose weight. 4) She doesn’t take holidays because the has a lot of Work. If ………. ………. ………. So…………work, ……….. ………….. ………… holidays. 5)Ann never gives parties. Her parents’ flat is too small. If ………… ………… ……… .…….. ………… smaill, Ann ……….. ………. Parties.
haydenbath Posté(e) le 4 mai 2003 Signaler Posté(e) le 4 mai 2003 1) They don’t speak English. They don’t understand you If they didn't speak English they wouldn't understand you. 2) You are tired because you go to bed too late. If you went to bed so late you would be so tired. 3) He drinks a lot of sweet drinks. He doesn’t lose weight. If he drank so many sweet drinks, he wouldn't lose weight. 4) She doesn’t take holidays because the has a lot of Work. If ..................So…………work, ……….. ………….. ………… holidays. 5)Ann never gives parties. Her parents’ flat is too small. If her parents'flat was too small, Ann woudn't give Parties. pr la 5) je sui pa sure la 4) je c pa lé otre phrase doive ê correct mé je nexcel pa en anglé non + Pr la partie A) lé vb o prétérit si jen é pa oublié st: -met -gave -wrote -received -loved -phoned mé pr lé classer je voi pa J'espère ke ça poura tédé un pe...
cactusjo Posté(e) le 5 mai 2003 Signaler Posté(e) le 5 mai 2003 Citation 1) They don’t speak English. They don’t understand you If they didn't speak English they wouldn't understand you. 2) You are tired because you go to bed too late. If you DIDN'T GO (went) to bed so late , you wouldN'T be so tired. 3) He drinks a lot of sweet drinks. He doesn’t lose weight. If he DIDNT drInk so many sweet drinks, he would lose weight. 4) She doesn’t take holidays because the has a lot of Work. If .SHE DIDNT HAVE A LOT OF WORK.................So…………work, ……….. …SHE WOULD TAKE ……….. ………… holidays. 5)Ann never gives parties. Her parents’ flat is too small. If her parents'flat wasNT too small, Ann woud give Parties. pr la 5) je sui pa sure la 4) je c pa lé otre phrase doive ê correct mé je nexcel pa en anglé non + Pr la partie A) lé vb o prétérit si jen é pa oublié st: -met -gave -wrote -received -loved -phoned mé pr lé classer je voi pa J'espère ke ça poura tédé un pe...
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 6 mai 2003 E-Bahut Signaler Posté(e) le 6 mai 2003 Aidez-moi sur cet exercice svp c’est pour lundi ! ! ! ! A) Dans le texte ci-dessous, soulignez les verbes au prétérit puis classez-les dans le tableau selon leur valeur. I met her ? Passé On remarque que le prétérit associé à if n’a pas de valeur temporelle.Il renvoie à une situation qui n’existe pas dans la réalité.I Exemple : If she loved me …. Implique l’idée : She doesn’t love me If she wrote to me ….. Implique l’idée : I haven’t got any letters from her Qu’impliquent donc les énoncées suivant ? If the loch Ness monster existed…=…the Loch Ness monster doen't exist. If I lived in a palace…=……I don't live in a palace………….. B)A partir des situations réelles décrites, complétez les phrases évoquant une situation imaginaire. 1) They don’t speak English. They don’t understand you If they spoke English…..English, they…would…understand you. 2) You are tired because you go to bed too late. If you…didn't go to bed so late you…wouldn't be so tired. 3) He drinks a lot of sweet drinks. He doesn’t lose weight. If …he didn't drink so many sweet drinks, he would lose weight. 4) She doesn’t take holidays because she has a lot of work. If …she didn't have… so much work, …she would take holidays. 5)Ann never gives parties. Her parents’ flat is too small. If …her parents's flat wasn't so small, Ann would give parties. 8-)
cactusjo Posté(e) le 6 mai 2003 Signaler Posté(e) le 6 mai 2003 c'est super bien répondu !!! :wink: Qui a essayé ne peut pas savoir s'il échouera à l'avance et c'est dommage ! Citation Aidez-moi sur cet exercice svp c’est pour lundi ! ! ! ! A) Dans le texte ci-dessous, soulignez les verbes au prétérit puis classez-les dans le tableau selon leur valeur. I met her ? Passé On remarque que le prétérit associé à if n’a pas de valeur temporelle.Il renvoie à une situation qui n’existe pas dans la réalité.I Exemple : If she loved me …. Implique l’idée : She doesn’t love me If she wrote to me ….. Implique l’idée : I haven’t got any letters from her Qu’impliquent donc les énoncées suivant ? If the loch Ness monster existed…=…the Loch Ness monster doen't exist. If I lived in a palace…=……I don't live in a palace………….. B)A partir des situations réelles décrites, complétez les phrases évoquant une situation imaginaire. 1) They don’t speak English. They don’t understand you If they spoke English…..English, they…would…understand you. 2) You are tired because you go to bed too late. If you…didn't go to bed so late you…wouldn't be so tired. 3) He drinks a lot of sweet drinks. He doesn’t lose weight. If …he didn't drink so many sweet drinks, he would lose weight. 4) She doesn’t take holidays because she has a lot of work. If …she didn't have… so much work, …she would take holidays. 5)Ann never gives parties. Her parents’ flat is too small. If …her parents's flat wasn't so small, Ann would give parties. 8-)
E-Bahut yveslouis Posté(e) le 7 mai 2003 E-Bahut Signaler Posté(e) le 7 mai 2003 Merci. Ch'uis touché ! 8-)
cactusjo Posté(e) le 7 mai 2003 Signaler Posté(e) le 7 mai 2003 pas coulé , j'espère ! Citation Merci. Ch'uis touché ! 8-)
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.